+ 125 voorlichters
Bekroond met Caviar in 2013
94,72%
bereikbaarmaart 2017
105.727
contactenmaart 2017

Sinds de start op 10 maart 1999 werkt de Vlaamse Infolijn samen met een extern contactcenter om de vragen van burgers, bedrijven en organisaties zo goed mogelijk te beantwoorden. Dat contactcenter is op verschillende manieren bereikbaar.

Veruit de bekendste mogelijkheid is het gratis telefoonnummer 1700. Wie naar 1700 belt, krijgt van maandag tot vrijdag tussen 9 en 19u een voorlichter aan de lijn. Dezelfde voorlichters zijn ondertussen niet alleen telefonisch te bereiken, maar ook via mail en chat. De voorlichters van 1700 staan garant voor :

  • basisinformatie over de dienstverlening van de Vlaamse overheid
  • bestellen van brochures, folders en verslagen
  • telefonische en elektronische doorschakeling naar overheidsdiensten
Op haar 15de verjaardag heeft de Vlaamse Infolijn ondertussen meer dan 15 miljoen keer iemand verder geholpen. In 2013 zag de Vlaamse Infolijn de samenwerking met het contactcenter bekroond met een Caviar, een prestigieuze award van de Belgische federatie voor contactcenters.

De Vlaamse Infolijn beheert naast het gratis nummer 1700 ook enkele andere lijnen, die hun eigen telefoonnummer behouden. Zo communiceert de Kind en Gezin-Lijn een eigen telefoonnummer. Elke oproep naar de Kind en Gezin-Lijn wordt beantwoord in het contactcenter door voorlichters die opgeleerd zijn in de materie van Kind en Gezin. Andere lijnen die een eigen nummer behouden zijn: De LijnInfo, Vlaamse Zorgkas, Vlaams Zorgfonds, Taaltelefoon, Wonen in Brussel, Slimweg en Teletolk.

De samenwerking tussen de Vlaamse Infolijn en het contactcenter is een succes. Door de groeiende bekendheid van 1700 en de samenwerking met nieuwe klanten onder dat nummer nam het aantal contacten een hoge vlucht. Op haar 15de verjaardag heeft de Vlaamse Infolijn ondertussen meer dan 15 miljoen keer iemand verder geholpen. In 2013 zag de Vlaamse Infolijn de samenwerking met het contactcenter bekroond met een Caviar, een prestigieuze award van de Belgische federatie voor contactcenters.