De drukte op Vlaanderen.be neemt nog toe. Januari werd alweer een absolute recordmaand, met 874.407 bezoeken. Dat is een stijging van 23,8 procent ten opzichte van de maand december 2016. Ten opzichte van de vorige recordmaand, oktober 2016, lokte Vlaanderen.be meer dan 100.000 extra bezoekers (plus 13,35 procent). Tegenover dezelfde maand twee jaar geleden gaat het bijna om een verdubbeling: in januari 2015 registreerde de website 450.300 bezoeken. 
De thema's bouwen, wonen en energie trekken zoals gewoonte de meeste bezoekers, met de pagina's over de renovatiepremie en de woonbonus als belangrijkste aandachttrekkers.

Met 109.466 contacten (min 0,85 procent tegenover december 2016) bleef het aantal contacten op 1700 voor de vijfde maand op rij nagenoeg onveranderd. De bereikbaarheidscijfers vallen einigszins tegen doordat het aantal contacten vooraf lager was ingeschat en doordat veel contactcentermedewerkers een tijdlang door ziekte buiten strijd waren. De komende maanden worden extra medewerkers opgeleid met de bedoeling beter op dat soort pieken te kunnen inspelen. 

De twitteraccount @VlaamseOverheid telde eind januari 8.850 volgers, 5 procent meer dan de maand daarvoor. De populairste berichtjes hadden als onderwerp de woningpas, de gemeentelijke profielschets en Gedichtendag ('Opgepast, #rijmplekken! Vandaag is het #gedichtendag').
De facebookaccount Vlaamse Overheid klokt met 73 extra likes af op een totaal van 906. Het populairste bericht ging over correct ritsen in het verkeer.
 

Januari 2017

  • Contacten met 1700
  • Bezoeken op Vlaanderen.be
MaandContacten met 1700Bezoeken op Vlaanderen.be
januari 201688059705959
februari 201688472669739
maart 201689753653754
april 201675804637174
mei 201673656673413
juni 201679921686255
juli 201659109529676
augustus 201683206608397
september 2016113602724946
oktober 2016108089771403
november 2016113609736628
december 2016110402706293
januari 2017109466874407

Bereikbaarheid

Bereikbaarheid

Bereikbaarheid Contactcenter 1700

  • Heel goed
    ≥ 95.00% beantwoord
  • Goed
    ≥ 90.00% en < 95.00% beantwoord
  • Onder de norm
    < 90.00% beantwoord
89,17%

Contactcenter 1700

Bereikbaarheid

Bereikbaarheid website Vlaanderen.be

  • Heel goed
    ≥ 99.50% beantwoord
  • Goed
    ≥ 98.00% en < 99.50% beantwoord
  • Onder de norm
    < 98.00% beantwoord
99,97%

website Vlaanderen.be

Contacten met 1700

109.466
-0,85%

contacten

Bezoeken op Vlaanderen.be

874.407
+23,8%

bezoeken

Contacten per kanaal in contactcenter 1700

Telefoon94.89

Telefoon

  • 103.869 contacten
  • 89.17% beantwoord
  • gemiddelde wachttijd 00:01:23
  • gemiddelde gesprekstijd 0:02:48
E-mail4.03

E-mail

  • 4.409 contacten
  • 104.33% beantwoord
Chat1.09

Chat

  • 1.188 contacten
  • 88.47% beantwoord
  • gemiddelde wachttijd 00:00:23
  • gemiddelde gesprekstijd 00:07:29

Contacten per keuzeknop in contactcenter 1700

Belastingen45.89

Keuze: Belastingen

  • 39.360 contacten
  • 88.41% beantwoord
  • gemiddelde wachttijd 00:01:32
  • gemiddelde gesprekstijd 0:02:49
Studietoelagen22.33

Keuze: Studietoelagen

  • 19.149 contacten
  • 88.39% beantwoord
  • gemiddelde wachttijd 00:01:40
  • gemiddelde gesprekstijd 0:02:60
Andere vragen31.78

Keuze: Andere vragen

  • 27.253 contacten
  • 90.83% beantwoord
  • gemiddelde wachttijd 00:00:59
  • gemiddelde gesprekstijd 0:02:38

Meest bezochte thema's op Vlaanderen.be

Wat zijn contacten? Wat zijn bezoeken? Lees meer over de gebruikte termen